środa, 8 marca 2017

Premierowa recenzja "Intuicja" Amy A. Bartol

Tytuł: "Intuicja"
Autor: Amy A. Bartol
Wydawnictwo: Akurat
Data wydania: 8 marca 2017
Seria: Przeczucia, tom II
Liczba stron: 528
Moja ocena: 6/6 !








Życie Evie Clermont już nigdy nie będzie takie samo. Cały świat dziewczyny wywrócił się do góry nogami w chwili przyjazdu do Crestwood i nic nie wskazuje na to, że okres beztroski oraz spokoju kiedykolwiek powróci. To, czego Evie była ostatnio świadkiem całkowicie zburzyło jej świat i dziewczyna nadal nie potrafi pogodzić się z tym, że osoba którą darzyła ogromnym zaufaniem w jednej chwili tak bardzo mogła ją zdradzić. Teraz Evie za wszelką cenę pragnie odkryć swoją tożsamość oraz zrozumieć dlaczego posiada nadnaturalne zdolności i anielskie atrybuty. Wszystko wskazuje na to, że płynie w niej krew anioła, jednak nikt nie potrafi wytłumaczyć tego, jak mogło do tego dojść. Dziewczyna ze swoją duszą oraz anielskimi zdolnościami każdego dnia rośnie w siłę i tym samym staje się celem dla wielu niezwykle niebezpiecznych oraz bezwzględnych istot, które zrobią wszystko, by ją zgładzić. Czy Evie uda się ustalić swoje pochodzenie oraz zrozumieć jaką rolę w tym wszystkim ma do odegrania?

„Trudno przeżyć zdradę. Ale trzeba się z tym uporać, bo poddawanie się uczuciom może wiele kosztować. Musisz umieć patrzeć na różne sprawy obiektywnie, inaczej ryzykujesz, że podejmiesz niewłaściwe decyzje.”

Reed jest aniołem Mocy, który przybył na Ziemię z misją eliminowania wszystkich niebezpiecznych istot. Anioł nigdy nie kwestionował swoich rozkazów, dopóki na jego drodze nie stanęła Evie, która w jednej chwili wywróciła jego świat do góry nogami. Nagle jego pusta oraz pozbawiona wszelkiej radości egzystencja nabrała kolorów i choć rozum podpowiadał mu, że dziewczyna stanowi dla niego zagrożenie, to i tak nie potrafił trzymać się od niej z daleka. Ich znajomość bardzo szybko przerodziła się w głębokie uczucie, nad którym żadne z nich nie potrafiło zapanować. Teraz życie Evie jest zagrożone i Reed jest gotowy zrobić wszystko, żeby zapewnić dziewczynie bezpieczeństwo. Jednak zadanie to okazuje się trudniejsze, niż wcześniej mu się to wydawało. Wiele jego pobratymców oraz innych istot pragnie zgładzić jego ukochaną i uwięzić jej duszę. Czy Reedowi uda się uratować Evie oraz zbudować z nią przyszłość pełną miłości oraz spokoju?

„Posmakowałem jej. Jest ogniem i niebem, tak stara jak Ziemia i tak świeża jak archetyp. Jest jak najjaśniejsze światło i najciemniejsza noc. Jej krew zdradza jej sekrety, pragnienia.”

Burzowe chmury znowu zbliżają się do Evie i wszystko wskazuje na to, że dziewczyna ponownie będzie musiała stawić czoła ogromnemu zagrożeniu. Tym razem jednak jej przeciwnik jest o wiele bardziej potężny oraz bezwzględny i nie skończy swojego polowania, dopóki jej nie dopadnie. Czy dziewczyna jest gotowa na pełną niebezpieczeństw oraz poświęceń walkę, która może okazać się największym wyzwaniem w całym jej życiu? Komu Evie zaufa w tych najtrudniejszych chwilach – pięknemu Aniołowi Mocy, czy też swojej bratniej duszy Russelowi z którym była związana w swoich poprzednich wcieleniach? Już wkrótce dziewczyna staje przed niezwykle trudnym wyborem pomiędzy tym, co podpowiada jej rozum, a tym czego pragnie jej serce. Evie zostanie poddana niezwykle trudnej próbie, która będzie prawdziwym testem jej odwagi oraz siły charakteru. Jak zakończy się to starcie? Czy dziewczynie uda się ujść z życiem z tej potyczki?

„Tonę w oceanie smutku, nie mam już sił się opierać. Jestem zmęczona walką o przeżycie.”

„Intuicja” to drugi tom serii Przeczucia, która całkowicie skradła moje serce. Pierwsza część pozostawiła u mnie ogromny niedosyt i przyznaję, że nie mogłam się doczekać chwili, gdy będę mogła poznać dalsze losy głównej bohaterki. To, co autorka zaserwowała swoim czytelnikom w tym tomie całkowicie przerosło moje oczekiwania i muszę przyznać, że już dawno żadna książka nie wywołała u mnie aż tak ogromnego czytelniczego haju. Całkowicie przepadłam w momencie, gdy zaczęłam czytać pierwsze strony tej pozycji i naprawdę z ogromnym bólem przerywałam lekturę tej książki. Nie spodziewałam się, że „Intuicja” aż tak bardzo mnie pochłonie i wywoła u mnie tak szeroką gamę emocji. Książka trzyma w napięciu od samego początku do końca, przez co naprawdę nie mogłam oderwać się od czytania i zarwałam dla niej całą noc, co naprawdę ostatnio bardzo się rzadko się zdarza.


Amy Bartol po raz kolejny zabiera swoich czytelników w niezwykłą podróż pełną magii oraz niezapomnianych przygód. Ta historia uzależnia już od pierwszej strony i przez długi czas nie pozwala o sobie zapomnieć. „Intuicję” pokochałam nie tylko ze względu na wspaniałych bohaterów, ale także przez ten niezwykły klimat, który potrafi przenieść czytelnika do zupełnie innej rzeczywistości. Obok tej pozycji po prostu nie da się przejść obojętnie i z czystym sumieniem mogę polecić tę książką dosłownie każdemu. Oprócz bardzo ciekawej historii miłosnej czytelnik otrzymuje również bardzo dobrze wykreowany wątek fantastyczny, który z całą pewnością zachwycie niejedną osobę. Jeśli jeszcze nie czytaliście tej książki to naprawdę bardzo gorąco Was do tego zachęcam!

Za możliwość przeczytania tej książki serdecznie dziękuję Panu Wojciechowi oraz wydawnictwu


Przeczucia


1. "Nieuniknione"    2. "Intuicja"    3. "Indebted" 


4. "Incendiary"    5. "Iniquity"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz